Přijatá zpráva - vysvětlení, doplnění, změna dokumentace

Zadávací řízení Snížení energetické náročnosti budov SN – PD, spojené řízení DUR a DSP, DPS + autorský dozor
Odesílatel Michal Mitura
Organizace odesílatele Slezská nemocnice v Opavě, příspěvková organizace [IČO: 47813750]
Příjemce Všichni (včetně veřejnosti)
Datum 07.02.2024 14:46:27
Předmět Re: Žádost o vysvětlení zadávací dokumentace

Znění žádosti:

Dotaz č. 1: Prosíme tímto Zadavatele o informaci, zdali má k dispozici vypracované statické posouzení střech, na kterých je uvažována instalace FVE - tedy U, Údržba, N a V, které by potvrdilo proveditelnost záměru instalace FVE.V případě problémů se statikou zjištěných během zpracování projektu může dojít ke snížení navrhovaného výkonu a případnému zpoždění projekčních prací.

Dotaz č. 2: V návrhu smlouvy o dílo v příloze č. 1 v části C, článku 14, je uvedeno další požadované plnění, které nebylo součástí textové výzvy zadávací dokumentace, a to zajištění funkce koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci po dobu přípravy stavby. Prosíme tímto o vysvětlení, zdali se jedná o zpracování zprávy "Plán BOZP pro přípravu stavby" a předání a komunikace požadavků, které z plánu vychází, vybranému zhotoviteli stavby, respektive koordinátorovi BOZP na straně zhotovitele. Prosíme také o upřesnění, do jaké části dílčího plnění uvedeného v článku 7 tato část plnění spadá.

Dotaz č. 3: V návrhu smlouvy o dílo v příloze č. 1 v článku 4 jsou uvedeny závazné termíny plnění, a to jmenovitě: Zpracování části DUSP do 120 dnů od nabytí účinnosti smlouvy Zpracování části DPS do 150 dnů od nabytí účinnosti smlouvy Obáváme se, že tyto termíny jsou velice krátké a dílo je nerealizovatelné v požadované kvalitě a rozsahu. Zejména je velice krátký termín mezi dokončením části DUSP a části DPS v délce 30 dnů, kdy bude probíhat také inženýrská činnost výrazně převyšující dobu 30 dnů. Během této doby musí být známy veškeré připomínky a požadavky dotčených orgánů a stavebního úřadu určené k zapracování do PD, musí být zapracovány veškeré technické detaily opatření v textové a výkresové dokumentaci a musí být v neposlední řadě vyhotoven koordinovaný výstup PD a celkový rozpočet stavby zahrnující všechny profese. Je prosím možné, že je v návrhu smlouvy o dílo textová chyba a termín zpracování DPS je počítán ode dne oficiálního předání části DUSP?

Vysvětlení zadavatele:

Ad 1:
V rámci přípravných projektových prací (jsou předmětem plnění dle čl. III. Bod 1 a 2 SOD) se ověří statické vlastnosti dotčených konstrukcí (únosnost střešního pláště apod.). Objednatel poskytne nezbytnou součinnost. Součástí odevzdávané PD pak bude toto ověření potvrzené statikem.

Ad 2:
V rámci předmětu plnění poptávaného díla se jedná o zajištění standardní části PD, kde projektant uvádí v rámci POV pokyny BOZP a předkládá plán BOZP jako součást PD. Toto plnění je tedy obsaženo v ceně dle bodu 1,2 čl. VII. SOD (tabulky ceny PD DUSP).

Ad 3:
Objednatel v rámci stanovení termínů uvádí lhůty v maximálních možných délkách provádění. V případě, že bude zhotovitel realizovat předmět díla v těchto maximálních lhůtách, zůstane zhotoviteli skutečně 30 dnů na provedení DPS. Objednatel předpokládá zpracování DUSP pro nově instalované systémy (FVE, rekuperace, kogenerace). Ostatní předmět plnění (výměna kotlů, doplnění systém MaR, výměna osvětlení ) bude prováděno na ohlášení na stavební úřad. Tuto skutečnost je však v rámci pasportizace a zjištění technického stavu nutno na stavebním úřadu ověřit již v průběhu zpracovávání DUSP.